Entrevista a la Sra. Montserrat Nolla de Pau Picasso. Un exemple de fortalesa, superació, dignitat i simpatia

El passat 29 de setembre, el Terapeuta Ocupacional de la UDR, Borja Garcia Nogales ens va comentar que durant una sessió individual amb la Sra. Montserrat Nolla Porras, de Pau Picasso li va fer una entrevista sobre la seva estada al Centre, durant la qual es va mostrar molt contenta i va manifestar que la faríen molt feliç si es pogués publicar, per tal que d'altres persones poguessin llegir el seu testimoni.

Aquesta senyora va patir un accident cerebrovascular a l'any 1999 que li va produir una hemiplegia esquerra. Tot i això no s’ha aturat mai i des de que va tornar a la vida després de 4 mesos en coma, està realitzant moltes activitats de caire social i lúdic a tots nivells: individual, amb la seva família i el seu grup d'amigues.

Ahir vam tenir la immensa sort de conèixer-la i realment és una persona molt afable, xerraire, dolça, amb molta empempta i empatia vers els altres i amb unes ganes d'ajudar i de viure, encomiables.

L'Eduard Educador Social i la Montse Treballadora Social de l'Ajuntament de Santa Eulàlia de Ronçana li van donar tot el suport quan es va decidir a escriure un decàleg per afrontar la situació de dependència, inspirada per la malaltia d'una de les seves amigues i que trobareu a continuació:

ENTREVISTA.-

Quan vas fer la primera estada al programa Respir?

-Vaig venir, per primer cop, l’any 2017. Des d’aleshores, he repetit quatre vegades!

Com definiries el Centre en tres paraules?

-Acollidor, net i confortable.

Quines activitats diàries realitzes durant la teva estada al Centre?

-Participo en els exercicis de memòria, càlcul mental, psicomotricitat, activitats manuals, música, jocs, passejos, etc.

Com és el teu dia a dia quan estàs a casa teva?

-Necessito ajuda per la dutxa i vestir-me. Per a la resta d’activitats de la meva rutina, amb temps, les faig jo sola. A més amb el suport de la crossa i una petita cadira d’oficina, m’encarrego d’ordenar i netejar la cuina, planxo, trec la pols i netejo els vidres...

En quan a les relacions socials, em trobo diversos cops al mes amb les meves amigues i també estic en un grup de qualitat de vida al meu municipi, Santa Eulàlia de Ronçana, soc del club de lectura, de la parròquia, etc.

Que destacaries de la teva estada al Servei del Respir?

-La cura a les persones que estem aquí i la organització del Centre. El temps que estic aquí me n’oblido de tot i per a mi és com si fos de vacances en un hotel.

Tens algun projecte entre mans?

-M’agradaria publicar les meves anotacions i vida, una història autobiogràfica, encara que necessitaria assessoria. És un tema desconegut per a mi.

Per altra banda, viatjar. M’encantaria escapar-me a un Spa, com La Toja, a Galicia.

Per últim, Hi ha algun aspecte que canviaries del Centre?

-Com dic, estic molt a gust, la veritat. Si tingués que dir alguna cosa seria reforçar al personal, perquè tota la bona organització i serveis poguessin arribar amb més agilitat a les persones usuàries.

Volem donar les gràcies en primer lloc a la Sra. Montserrat Nolla per la seva bona disposició i la seva inestimable col·laboració. En segon lloc al Borja Garcia que va tenir la disponibilitat i les ganes per fer-nos arribar aquesta xerrada, que ens ha donat l'oportunitat de conèixer una miqueta a aquesta persona amb tanta força i voluntat.

Naves Castelló, Cecília

Montse, quina força!! Agraïm pels teus comentaris i valoració. Ens agrada que estar amb nosaltres sigui per tu com unes vacances.

Valentín Cutillas, Joan Carles

Moltes gràcies Montse. Ets un magnífic exemple de resiliència i generositat. Celebrem que estiguis a gust amb nosaltres.

VELASCO SOLAS, AMADA

Gracias Montse, por compartir tu experiencia y la valoracion de los profesionales del centro. Te felicito por tu actitud ante situaciones adversas, y por ese catálogo maravilloso, que solo su título tendría que ser un mantra a recitar al despertarnos: "Caminando para ser y hacer feliz".

Antonio

Gràcies, Montse! Estem molt contents que et trobis tan bé al nostre costat.

JUAN CARRASCOSA, Mireia

Moltes gràcies, Montse, per voler compartir amb tots nosaltres la teva experiència. La teva actitud davant la vida és meravellosa. Demostres, dia a dia, les ganes de viure i contagies aquesta fantàstica energia a qui t'envolta. Ens inspires!

Enhorabona per afrontar les dificultats amb aquesta enteresa. Ens encanta tenir-te aquí!

MOSCOSO LUQUE, NURIA

Quin gran exemple de superació!! i moltes gràcies per donar visibilitat a nostra feina.