Jornades sobre "Cures en la comunitat: innovació i transformació des de les polítiques locals"

Els dies 25 i 26 d’abril vam assistir a les jornades “Cures en la comunitat: innovació i transformació des de les polítiques locals” organitzades per l’Àrea de Sostenibilitat Social i Igualtat de la Diputació de Barcelona. L’objectiu d’aquestes jornades era generar un espai de reflexió entorn a les cures així com compartir coneixement i experiències tant en l’àmbit local com internacional des de diferents perspectives. Hi van participar persones representants del món acadèmic, associatiu i municipal presentant la situació actual i establint recomanacions per tal de posar al centre un tema tant cabdal a la nostra societat com són les cures. Alguns dels temes tractats van ser la millora i innovació en serveis i recursos de proximitat com el Servei d’Ajuda Domiciliària, la incorporació de noves tecnologies a la llar, l’adaptació funcional dels habitatges i el reconeixement i destinació de recursos per a les persones cuidadores. A més, es van presentar diferents experiències dins del concepte “Municipi Cuidador” en el què es traça un marc per a que tant les persones grans com les persones amb discapacitat se sentin cuidades dins del seu municipi.

A les jornades també es va presentar el resultat del diagnòstic i investigació dels serveis de cures a la província de Barcelona generat en el marc del projecte transformador “Cap a un nou sistema públic de cures en la comunitat” impulsat per la Diputació de Barcelona i que podeu trobar al següent web:

Naves Castelló, Cecília

Des del Respir seguirem donant suport a les persones cuidadores, volem que descansin i que millorin la seva qualitat de vida.