Avui us presentem a dos professionals de la cuina de Mundet. A continuació, Carlos Fernández Balaer, Ajudant de Cuina.

Des de quan treballes a la cuina de la Gerència? Sempre t’has dedicat a aquest àmbit de treball?

Si, sempre. Hi treballo a la cuina des del 2017.

Quin significat té per tu, actualment, exercir aquesta professió d’Ajudant de cuina?

Una sort!

Quines serien les principals característiques que ha de tenir una persona que vulgui dedicar-se a aquesta professió?

Motivació i ganes.

Tens alguna anècdota divertida que hagi tingut lloc a la cuina i ens vulguis explicar?

És un treball seriós, però en els descansos riem molt.

Què és el que t’agrada més de la teva tasca diària? Quin és el teu moment preferit?

A l’hora de fer els triturats.

En els darrers mesos, el servei de Restauració s’està reorganitzant i renovant. Sota el teu punt de vista, quines són les principals millores que s’estan portant a terme?

Més organització.

Com s’han vist afectades les teves tasques diàries? Quins aspectes es veuran millorats per les innovacions que es vagin incorporant a nivell d’instal·lacions, noves eines de treball, gestió del temps, etc.?

Més facilitats a l’hora de treballar i més ràpid.

Quin són els aspectes que veuran millorats les persones usuàries pel que fa als serveis alimentaris (creació de menús, necessitats específiques, dificultats de deglució, etc.)?

Millor qualitat.

Has tingut l’oportunitat d’utilitzar la nova eina informàtica “Chef Control”? En cas afirmatiu, quines són les possibilitats de millora en la teva gestió de treball del dia a dia?

No l’he utilitzat.

Algun cuiner o cuinera que t’agradi com treballa i que t’hagi servit d’inspiració o model al llarg de la teva trajectòria professional?

Don Alfredo Medina Moreno natural de Malagón (Ciutat Real) i una de les seves aficions és la gastronomia.

Quin és el mitjà de transport que, habitualment, utilitzes per arribar a Mundet?

Cotxe.

Coneixes alguna de les següents eines que anomeno a continuació? Comunitat Respir2.0, Mapa Web, Espai de Reflexió Ètica (ERESS), Presentació de resultats anyals de la Gerència.

La Comunitat Respir.

Des del mes de març de 2020 estem immersos en una pandèmia mundial que ens ha canviat la vida, a tots els nivells. Voldries compartir amb nosaltres algunes de les teves vivències professionals o personals?

No hi ha hagut moltes a la cuina, perquè ja teníem seguretat i higiene. Tan sols pel que fa al control de la nostra temperatura.

Quines conclusions positives pots extreure d’aquesta nova realitat?

Que la gent es pren més seriosament les malalties.

Com et descriuries com a persona?

Bona gent.

Que és el que més valores en les persones? I el que menys?

El que més valoro la honestedat i el que menys ser fals.

Que t’agrada fer en el teu temps lliure?

Sortir amb amics.

Tens algun projecte personal o professional a curt o mig termini, que vulguis compartir?

No.

Anomena una ciutat o poble per viure i un país o ciutat que t’agradaria visitar.

Per viure Mataró. Per visitar els Estats Units.

Quina sèrie estàs mirant actualment? Alguna que vulguis recomanar?

Narcos i Blacklist de la plataforma Netflix.

Quin grup de música no et canses d’escoltar?

Ñengo Flow cantant i compositor portorriqueny de reggaeton i trap llatí.

El darrer llibre que has llegit

“Mujeres” de Charles Bukowski

Una pel·lícula que ens vulguis recomanar

Rambo

Platja o muntanya

Muntanya

T’agraden les festes de Nadal? Com ho celebraràs aquest any?

Si. Ho celebraré a la cuina.

Que canviaries d’aquest món si poguessis?

La pobresa.

Un moment de felicitat per a tu és

Un sopar o un dinar amb els amics.

Moltíssimes gràcies per la teva col·laboració i empatia!!

Naves Castelló, Cecília

Carlos, gràcies per les teves aportacions i ganes de millorar.