Responsabilitat Social Corporativa a la Gerència de Serveis Residencials d’Estades Temporals i Respir -2n. trimestre 2021-

Els Serveis Residencials d’Estades Temporals i Respir duen a terme una sèrie d’accions vinculades a la responsabilitat social corporativa (RSC) adreçades a diferents àmbits de relació (laboral, acció social, medi ambient, clients, entitats proveïdores, bon govern i transparència).

En aquesta ocasió ens centrem en dos aspectes de la responsabilitat social corporativa (RSC):

1. Compra socialment responsable

L'objectiu de la compra socialment responsable és impulsar la contractació pública en la promoció d'una producció i un consum sostenibles, respectuosos amb els drets de les persones i del planeta, posant especial èmfasi en la defensa i promoció dels drets humans, l’equitat de gènere i la lluita contra l’actual crisi climàtica. Això ha implicat un esforç compartit i és una oportunitat per avançar cap a la coherència de les polítiques de tots els països.

La contractació pública és la peça clau per donar impuls a una producció i consum sostenibles i una economia més inclusiva.

Les Administracions públiques i les organitzacions de justícia global col·laborem estretament des del 2012 en el Grup de Compra Pública Socialment Responsable per donar continuïtat al procés social en el qual s’està avançant per a incorporar la compra pública ètica com a peça impres­cindible per a la coherència de polítiques en l’àmbit de les administracions. En aquest marc hem anat fixant objectius i realitzant canvis progressivament.

2. Programa de reciclatge i gestió de residus

Pel que fa a la logística de distribució de reciclatge  a les unitats residencials es faciliten bosses de diferents colors que es classifiquen segons la tipologia dels residus (orgànic, plàstic, vidre, sanitari i rebuig), també als offices i a la zona bruta de les unitats residencials segons si és orgànic, plàstic, rebuig o vidre.

El servei de recollida, transport i tractament de residus sanitaris es realitza amb vehicles de baixes emissions i respectuosos amb el medi ambient. Tots els vehicles destinats al transport dels residus disposen d’un distintiu ambiental. (Aquestes dades han estat facilitades des de l'Oficina de Suport a la Gestió de Recursos i Subministraments).

Aquestes noticies de caire trimestral es publiquen, paral·lelament, a la web Respir: https://www.diba.cat/es/web/respir, a l'apartat de Novetats

Moltes gràcies!!