Responsabilitat Social Corporativa a la Gerència de Serveis Residencials d’Estades Temporals i Respir -1r. trimestre 2021-

Els Serveis Residencials d’Estades Temporals i Respir duen a terme una sèrie d’accions vinculades a la responsabilitat social corporativa (RSC) adreçades a diferents àmbits de relació (laboral, acció social, medi ambient, clients, entitats proveïdores, bon govern i transparència).

Al final de cada trimestre volem oferir-vos cert contingut i algunes dades que ajudin a divulgar les diferents accions i/o activitats que es porten a terme.

En aquesta ocasió ens centrem en un dels aspectes de la responsabilitat social corporativa (RSC):

Compra i utilització de productes respectuosos amb el medi ambient

El primer objectiu que ens hem fixat ha estat l’eliminació del plàstic en tot allò que fos possible ser substituït. D’aquesta manera hem eliminat: plats, coberts, gots i recipients d’un sol ús de plàstic. Aquests productes han estat substituïts per materials sostenibles i biodegradables com el paper cartró en el cas dels plats i gots, per material de canya de sucre quan als recipients i per fusta en el cas dels coberts (cullera, ganivet, forquilla i paletines).

Pel que fa al paper higiènic, de mans, tovallons, mantells d’un sol ús etc., l’objectiu principal ha estat substituir tots els tipus de papers amb certificats ECOLABEL on el producte contribueix a reduir els efectes ambientals adversos, en comparació amb altres productes de la mateixa categoria i donant un ús eficaç dels recursos en l’àmbit de protecció del medi ambient a partir de material 100% reciclable, biodegradables i amb tintes ecològiques.

D’altra banda hem substituït algunes bosses de plàstic com les blaves de recollida de roba de les unitats residencials dels 3 programes (Respir per a persones grans, Respir per a persones amb discapacitat intel·lectual i el Servei d’Atenció d’Urgències a la Vellesa) per bosses tèxtils rentables. D’aquesta manera hem reduït una part important del consum: hem deixat de consumir 1.950 rotllos de bosses blaves i ara el consum és 0.

Pel que fa als productes de neteja, des de fa 3 anys utilitzem productes amb certificació ECOLABEL i productes concentrats amb dosificació per evitar un consum superior en plàstics d’envasats i sostenibles amb el medi ambient.